9 Aralık 2014 Salı

"SESLENEN KİTAP" VE "SPOTIFY": İKİ ŞAHANE UYGULAMA

"Günümüzde bilgisayar, akıllı cep telefonu ya da tablet bilgisayara sahip olmayanların sayısı yok denecek kadar az" tarzı çok klişe bir cümle ile başlıyorum ama bugünkü yazıma da giriş olarak en çok bunun yakıştığını düşündüm.  Çünkü birazdan bahsedeceğim konu tam olarak da bu akıllı teknolojiyi kullanan kitleye hitap ediyor olacak. Evet, hepimizin ev ya da iş yerinde bilgisayar, ellerimizde ise tablet ya da akıllı cep telefonlarımız var. İlerleyen teknolojinin sayesinde de eğitimden modaya, spordan yemek tariflerine kısacası hayatın her alanında bizlere kolaylık sağlayan binlerce uygulamaya bu aletler sayesinde ulaşıyor ve bunları kullanıyoruz. Lafı çok da uzatmadan benim çok faydalandığım iki uygulamadan kısaca bahsetmek istiyorum: Seslenen Kitap ve Spotify.













Bunlardan ilki kitap okumayı sevenlerin oldukça ilgisini çekecek "Seslenen Kitap". Uygulamayı indirdiğiniz zaman satın aldığınız kitapları (bir çoğu kitabı yazan yazarın kendi sesinden olmak üzere) sesli olarak dinleme imkanınız oluyor. Ben bu uygulamayı geçtiğimiz aylarda geçirdiğim bel fıtığı sonrası doktorumun verdiği açık hava yürüyüşleri sırasında keşfettim. Kitapların uzunluğu değişiyor. 2-3 saat olanları var, 10 saati geçenler de. Şimdi ise üye olduğum spor salonunda özellikle kardiyo yaparken benim vazgeçilmezim Seslenen Kitap. Okuduğum, daha doğrusu dinlediğim ilk kitap şu sıralar vizyonda filmi olan Pucca'nın müthiş eğlenceli"Ay Hadi İnşallah"ıydı. Daha sonra İclal Aydın'ın duygu yüklü "Bir Cihan Kafeste" kitabını zevkle dinledim. Şimdi ise Zülfi Livaneli'nin "Kardeşimin Hikayesi"ne başladım. İlk iki kitabı yazarlarının seslerinden dinlemek oldukça keyif vericiydi. Livaneli'nin eserini ise Ziya Kürküt seslendirmiş ve en az onlar kadar keyifli. Uygulamanın kütüphanesinde Ayşe Kulin, Can Dündar ve Elif Şafak gibi çok sevilen yazarların eserlerine de ulaşmak mümkün. Severek tavsiye ettiğim bu uygulamanın bağlantısını veriyorum: http://www.seslenenkitap.com


Gelelim "Müziksiz asla!" diyenlerin bir çoğunun bildiğini tahmin ettiğim ama yine de bilmeyenler için önermek istediğim "Spotify" uygulamasına. Bu uygulamayı yüklediğinizde seçilmiş yüklü sayıda müziği sınırsızca dinleyebiliyor, müzik çeşit ve gruplarını takip edebiliyor, kendi çalma listelerinizi yaratabiliyor ve sevdiğiniz albümlere -çevrimdışı modda da dinleyebilecek şekilde- sahip olabiliyorsunuz. Spotify'ın 30 günlük deneme versiyonu var. Memnun kaldığınız takdirde ki memnun kalacağınıza eminim, isterseniz reklamlı olarak ücretsiz ya da reklamsız olarak ayda 9.99 TL abonelik ücreti ödeyerek bu uygulamayı kullanabiliyorsunuz. Böylece yasadışı bir işlem yapmadan hemen hemen istediğiniz her tür parça ve sanatçıyı dinleyebiliyorsunuz. Spotify'ın benzer  bir uygulaması olan "Deezer" da oldukça başarılı. Deezer'da Türkçe müzik biraz daha fazla. Spotify bu açıdan daha zayıf olmakla beraber yabancı müzik  koleksiyonun çok daha geniş olduğunu düşünüyorum. Spotify'ın bağlantısı ise burada: https://www.spotify.com/tr/

Bu arada bahsettiğim her iki uygulamaya da  Windows, Mac OS X, IOS, Linux sistemlerini kullanan bilgisayarların yanısıra taşınabilir aygıtlardan Android, Windows Mobile, S60 ve webOS işletim sistemleri üzerinden erişilebilinir. 



1 yorum:

  1. Sitemizdeki kitap tanıtımlarından yola çıkarak bir kitap okumaya karar verdiniz fakat cihazınızda bu konuda size yardımcı olacak bir uygulama yok mu? Bu yazıda yer alan herhangi bir aplikasyonu iPhone veya iPad ‘e kurarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Sizlere ücretsiz iOS E-kitap uygulamaları hakkında bilgi vermeye çalışacağız. Eğer sizin de tavsiye ettiğiniz bir uygulama var ise bizimle paylaşmayı unutmayın. iOS E-Kitap Uygulamaları

    YanıtlaSil