2 Mart 2015 Pazartesi

OKUMAYI SEVENLERE BİR ÖNERİM VAR: GÖRME ENGELLİLERE YARDIM ETMEK İSTER MİSİNİZ?

Şu an bu yazıyı okuyorsanız okumaya önem verdiğinizi hatta sevdiğinizi tahmin ediyorum. O zaman hemen sorumu sorabilirim: En son ne zaman birine yardım ettiniz? Bu soruya herkesin cevabı farklı olacaktır. "Çok oldu!" diyebilirsiniz. Hatırlamayabilirsiniz. "Daha bugün birine yardım ettim." diyebilirsiniz. Cevabınız ne olursa olsun okursever olarak önerimin ilginizi çekeceğini düşünüyorum. Bloğumda yer alan "90 Dakika Boyunca Kör Oldum" yazımda daha önce bahsetmiştim. Görme engelliler tahminimizden çok daha fazla kitap okuyorlar. Daha doğrusu dinliyorlar. Gönüllü olduğunuz takdirde onların dinlemek istedikleri kitapların listesinden size de hitap eden birini seçiyor ve kayıt odasında okuyup kaydettiğiniz bu kitap engelli vatandaşlarımızın okumaları için onlara ait e-kütüphanede yer alıyor. 




Boğaziçi Üniversitesi bünyesinde yer alan GETEM (Görme Engelliler Teknoloji ve Eğitim Merkezi) kurumunun kapsamında yer alan bu yardım projesinin önemli destekçilerinden biri de Dünya Göz Hastanesi. Bu harika organizasyonun belli aşamaları var. Öncelikle başvuru yapıp ses kayıt demosu için randevu almanız lazım. Başvuruyu GETEM ya da Dünya Göz Hastanesine bağlı Dünya Göz Vakfı'na yapabilirsiniz. Deneme kaydınız GETEM tarafından dinlendikten sonra onaylanırsa size birkaç ay içinde dönüş sağlanıyor. Onayı takiben GETEM'in web sayfasında bulunan e-kütüphaneye girip okuyabileceğiniz kitapların listesinden okumak istediklerinizi tercih sırasına göre belirleyip GETEM'le paylaşıyorsunuz. Kitabınız belirlendikten sonra yapacağınız tek şey kendi programınıza göre zamanlar belirleyip randevu almak ve kayıt odalarında seslendirmeyi gerçekleştirmek. Her bir kitabın okunması için üç ay süre veriliyor. Ben kendi kayıdımı Etiler Dünya Göz Hastanesinin kayıt odasında gerçekleştiriyorum. Bu organizasyonu canla başla yürüten bir isim var ki o da Dünya Göz Vakfı Müdürü Sayın Hasan Algür. Hasan Bey, her gönüllüyü bıkıp usanmadan şahsen bilgilendirip yönlendiriyor.

Bu çorbada benim de tuzum olsun diyorsanız hiç beklemeyin lütfen! 
Siz bir kitap okuyun, sizin okuduğunuz o bir kitabı binler hatta yüz binler yıllarca dinlesinler. 

Gerekli bağlantılar:
http://www.getem.boun.edu.tr
http://www.dunyagozvakfi.org

Şehnaz Tuna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder