5 Şubat 2015 Perşembe

"CHURROS" HASTALARINA MÜJDEM VAR!!!

Başlığı ancak böyle atabildim çünkü bir kere tattın mı hastası olunan "Churros"yu sevmek hafif bir tabir kalıyor. Yediğim keyifli ve lezzetli yemeklerin tadlarını anılarla bağdaştırma özelliği olan ben, churros hastası olduğum gibi bu çıtır hamur tatlısı bana hep ama hep güzel anıları hatırlatıyor. İspanyol kökenli olduğu için ilk olarak İspanya'da tadıp müptelası olduğum bu tatlıyı yıllar içinde Avrupa seyahatlerimde rastladıkça yemeye çalıştım. Churros'yu son olarak iki sene önce New York'ta oranın gurmelerinden bir arkadaşımın oğlumla beni götürdüğü Meksika restoranında yemiştik. Oğlumun da bayılarak yediği bu hamur işini ara sıra canım çekse de İstanbul'da yiyecek bir yer bulamamıştım. Ta ki geçen Pazar'a kadar.  Bağdat Caddesi'nde turlarken Şaşkınbakkal'daki çocukluğumun Barış Büfe'sinin yan köşesinde açılmış minicik ama rengarenk bir dükkan dikkatimi çekti. Biraz daha dikkatli baktığımda tabelanın üzerinde yazan yazının "churros" olduğunu görür görmez içeri daldım. Evet, yanlış okumamıştım. Bir nevi İspanyol büfesi olan bu şirin mi şirin dükkanda churros satıyorlardı. 


Bir yandan bizim hurma tatlısının daha uzun ve şerbetsiz halini andıran churros'ları sonsuz bir mutlulukla mideme indirirken diğer yandan da buranın kurucusu Cihat Enes'le sohbet etme fırsatı buldum. İkiz kardeşiyle beraber kurdukları ve "Loco N Matto" adını verdikleri bu sempatik dükkanın tüm tasarımı baştan sona iki kardeşe ait. "Loco" ve "Matto" kelimeleri İtalyanca ve İspanyolca'da "deli" demek. Logosunda başbaşa vermiş iki sempatik aşçının resmedildiği ve İspanya'daki bir yemek okuluyla ortak olan bu markanın sahibi Cihat Bey uzun yıllar İspanya'da yaşamış. Ağzını açıp da Türkçe konuşmasa tipik bir İspanyol erkeğine benzeyen Cihat Bey işini çok seviyor. Churros'ları mutfağa girip birebir kendi servis ediyor. Burayı açalı henüz üç ay olmuş ama hedefleri oldukça yüksek. Önümüzdeki aylarda Bebek, Nişantaşı ve belli başlı AVM'lerde korner açacaklar.  Dolgulu, sade, üstü çikolata soslu, tarçın ve esmer şekerli churros'ların arasında benim favorim sonuncusu. İtalyan Panzerotti ve İspanyol Empanada'da  (her ikisi de dolgulu puf böreği tarzı tuzlular) bu sempatik dükkanın servis ettiği, benim henüz denemediğim ama görünümlerinden tadlarının harika olduğuna kanaat getirdiğim diğer iki lezzet. Avrupa yakasında açılmalarını dört gözle beklerken, Bağdat Caddesi'ndeki Loco N Matto'ya bir sonraki ziyaretimde panzerotti ve empanada yiyip, churros'larımı sahibi iki kardeşin tasarımı olan esprili "take away" kutularında alıp eve gitmeden yolda bitireceğim herhalde. 

Şehnaz Tuna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder