20 Ocak 2015 Salı

TİYATRO VE KİTAP ALANINDA İKİ SEVİNDİRİCİ GÖZLEM...


Üsküdar Amerikan Kız Lisesi (ÜAKL) mezunu olmaktan gurur duyuyorum. Eğitim sürecim boyunca George Orwell'den, William Shakespeare'e, Charles Dickens'dan Jane Austen'a kadar edebiyatın önde gelen yazarlarının klasikleşmiş eserlerini okudum. Bu eserlerin her birinin o zaman oluşmakta olan kişiliğim ve hayat görüşüme şimdilerde ise yeni adım atmış olduğum yazarlık yolculuğumdaki çalışmalarıma çok büyük etkileri olduğunu düşünüyorum. Dün gece hemen hemen tüm kültürel faaliyetlerimizi (konser, tiyatro, sinema) beraber gerçekleştirdiğimiz canım arkadaşım Hande Benveniste ile, lisede okumuş olduğum Shakespeare'in "Bir Yaz Gecesi Rüyası" (A Midsummer Night's Dream) eserinin Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde sahnelenen tiyatrosuna gittik. İBB Şehir Tiyatroları genel sanat yönetmenliğine gelen Erhan Yazıcıoğlu bu görevi devraldığından beri 2014-2015 sezonu için oldukça faal çalışmakta. Hemen hemen iki üç haftada bir gerek telefon gerekse davetiye ile şahsıma ulaşarak yaptıkları tiyatro duyurularının oldukça rağbet gördüğüne şahit olmak beni çok mutlu etti. Muhsin Ertuğrul sahnesinin 598 oturma kapasiteli salonun ağzına kadar dolu olmasıyla beraber yan merdivenlerine ek sandalye konması hatta kapıdaki bazı insanların yer bulamamaktan şikayetçi olması talebin ne kadar fazla olduğunun göstergesiydi. Aleksandar Popovski tarafından yönetilen, 2 saat 15 dakika süren oyundan ben de Hande de çok keyif aldık. Tiyatroyu halka yeniden sevdirme konusundaki çabasından dolayı sevgili Erhan Yazıcıoğlu'na burdan bir kere daha teşekkür ediyorum.

Keyifle yattığım gecenin sabahında gazetede okuduğum bir haber bir evvelki geceden kalan mutluluğumu daha da perçinledi. Türkiye Yayıncılar Birliği'nin hazırladığı kitap üretim raporu ve Türkiye İstatistik Kurumu rakamlarına göre 2014 yılında kişi başına 7.3 kitap düşüyormuş. 2013 yılına göre yüzde 4.6 artış göstermiş olan bu rakam oldukça sevindirici. Uluslararası Yayıncılar Birliği'nin (IPA) 2014 verilerine göre ise Türkiye, dünyanın en büyük 12'nci yayıncılık sektörü ve üretilen yeni kitap çeşidinde 11'nci sırada yer alıyormuş. Bu rakamın her sene daha da arttığını göreceğimiz, sanat ve edebiyatla dolu dolu geçecek bir hayat temenni ediyorum hepimiz için. 


Şehnaz Tuna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder